Experience showroom

Volvo

What we do.:
RetailRetail
Volvo

Van showroom naar automotive experience

Een diepe duik in automotive retail en frisse blik op de huidige rol van de showroom bracht ons een stap dichterbij de toekomst. Waarbij informeren, inspireren en activeren worden geïntegreerd in een totaalbeleving rondom merk én product. Met multifunctionele oplossingen voor bestaande en aspirant Volvo rijders. Van occasion, lease en aanschaf tot service en onderhoud. De eerste stappen naar een omnichannel customer experience zijn gezet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warm welkom

Bij binnenkomst wordt iedere type bestuurder meteen ondergedompeld in het Volvo merk. De eerste pitstop is de ontvangstbalie. Door een digital signage display aan de ontvangstbalie toe te voegen, heb je als dealer de mogelijkheid om een warm en persoonlijk welkom te laten zien. Voeg daar een persoonlijke boodschap aan toe en je klant krijgt gegarandeerd een WOW-moment.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Automotive retail van de toekomst

Omnichannel
User experience
Gepersonaliseerd
Adaptive content
Multifunctioneel
Discover & play
Immersive brand experience

De ultieme Volvo-ervaring start in de brand lounge. Op een impact-size videowall wordt de klant ondergedompeld in de wereld van Volvo. Met de nieuwste releases & Volvo brand video’s precíes op het juiste moment. Toeval…?

Stel je auto samen 

Carfigurator

In de interactieve autostudio – de autoconfigurator – stelt de klant zijn eigen, ideale Volvo samen. Het is een crossmediaal samenspel tussen verschillende displays, fysieke materialen en slimme RFID place & learn-technologie in de miniatuur Volvo-modellen.

Zo swipet de klant door allerlei interieurcombinaties, met de echte materialen bij de hand. Ziet en voelt de toekomstige auto en geeft hem een persoonlijk tintje. Door het miniatuur Volvo-model over het touchtable-display te ‘rijden’ heeft de klant een speelse manier om alle informatie tot zich te nemen.

De digitale wereld raakt zo het fysieke en maakt het kiezen van een auto tot een actieve, betrokken ervaring.

/
6
Occasions 

Volvo Selekt

De Volvo Selekt is hightech beleving waar klanten kennis kunnen maken met de verschillende occasions. Het mooi vormgegeven touch display biedt een database met alle beschikbare tweedehands Volvo modellen.

Als het gaat om fysieke occasion modellen worden niet alle opties in de autoshowroom getoond. Logisch want in meeste gevallen past het simpelweg niet in de showroom. Op deze manier toon je alle occasions zien onder het genot van een kopje koffie.

Zodra de klant een keuze maakt van de auto die hij wil bekijken, verschijnen alle hoge resolutie foto’s van de auto, exterieur en interieur op het gigantische display aan de muur achter het touch display.

Wachtverzachter

In de ruimte waar klanten wat langer moeten wachten tot de auto klaar is verzachten we het wachten. Right-time, right-place communicatie via diverse displays. Met een subtiele mix van leesvoer; denk aan nieuws- en weerberichten of berichten vanuit de dealer zelf zoals ‘denk aan de bandenwissel’.

Service bar

Een nieuwe auto kiezen is één ding. Ook diensten als financiële dienstverlening, onderhoudscontracten en dergelijke maken er deel van uit. Samen met Samsung hebben we een uniek systeem ontwikkeld waarin klanten service iconen met RFID-chips optillen en verplaatsen op een plateau. Zodra ze een stuk neerzetten, wordt hun gekozen scenario onmiddellijk in het echt weergegeven op een levensgroot display.

Omnichannel is het toverwoord. Interactie doet de rest. Sales teams krijgen de kans om hun klanten echt te helpen, deals te sluiten en aanvullende diensten te verlenen.

/
3
Meer voorbeelden zien?

Zien is geloven

It's all about experience
Get an invite