Internationale vakbeurs

Orpic

Wow-factor met 120+ displays in beursstand Orpic

Wat te doen als je niet blij bent met de plek die je hebt toegewezen gekregen voor jouw stand op de al-ler-belangrijkste vakbeurs voor je branche? Precies. Dan vraag je ons om dat te compenseren met een héle vette stand. Orpic verraste vriend en vijand tijdens K2019, de internationale vakbeurs voor kunststof en rubber. Omdenken, we love it.

Met zo’n 3.000 toonaangevende exposanten is K dé plek om zaken te doen en contacten te leggen. Belangrijk dus om daar te laten zien wat je waard bent. Locatie is key op zo’n beurs. Maar er is slechts een handvol ultieme spots. Behoor je niet tot de lucky few? Dan moet je uit een ander vaatje tappen.

Teaser naar balkonstand

Precies wat Orpic deed. Het bedrijf had een grote plek op het balkon van de beurshal. Dat heeft voor- en nadelen: het VIP-gevoel dat je er kan creëren is interessant, tegelijkertijd lopen er weinig passanten voorbij. Dus hebben we in de centrale hal als teaser een eenvoudige stand geplaatst om mensen te verleiden richting de showstopper boven.

Show, don’t tell

Eenmaal op het balkon worden bezoekers stuk voor stuk ondergedompeld in de wereld van kunststoffen, dankzij onze AV-technieken. Orpic levert een halffabricaat; het plastic korreltje is niet per se interessant voor de bezoeker, wat je ermee kan wél. Dat laten we dus zien op de meest bombastische manier mogelijk. Show, don’t tell.

AV-tricks we used

95 displays als beeldtunnel
De tunnels aan beide uiteinden van de stand brengen de bezoekers dankzij 95 displays van 46 inch direct in de juiste sfeer. Met vette vormen en bewegingen wordt iedereen naar binnen gezogen.
120+ schermen met spot-on content
Deze ultieme belevingsstand hebben we in amper één maand gerealiseerd. Want: kan niet, bestaat niet. Dat hebben we hier wel bewezen.
3 touchscreens als leadmodule
Op de drie touch displays van 55 inch in de stand ontdekken bezoekers zelf – interactief – producttoepassingen per branche. Unieke content biedt inspiratie. Zo zijn de touchscreeens een handige leadmodule én aanvulling op de verkopers. Perfect bij drukte: klanten ontdekken zelf al de mogelijkheden.
Video wall met 18 displays
In de hospitality room genieten potentiële klanten van een drankje van de barista (wiens koffiebar in de avond transformeerde in een cocktailbar). 18 displays van 46 inch vormen hier een video wall, met 18 4k players in sync, om de bezoekers te informeren over het merk Orpic en de producttoepassingen.
/
13

Uitdagingen waren er genoeg. De content was een race tegen de klok. Dankzij de korte lijnen met het marketingbureau van Orpic hebben we alle in totaal 120+ schermen voorzien van de juiste huisstijl, sfeer en boodschap. Om ervoor te zorgen dat in Duitsland alles synct hebben we in house een proefopstelling gemaakt. Want als technerds gaan we voor wow-factor.