De showroom van de toekomst

Automotive retailervaring

Creëer een digital signage experience voor automotive retail

Met de continue evolutie van de automotive industrie zijn tech-gedreven oplossingen van steeds groter belang geworden om je klanten een unieke en naadloze merkervaring te bieden. Digitale oplossingen zijn een must voor dealers. In-store technologie kan je helpen jouw verkoopdoelstellingen te bereiken door de integratie van geavanceerde tools zoals interactieve displays, touchscreens en LED in het aankoopproces van een auto. Door deze tools in te zetten, trek je nieuwe klanten aan en houd je bestaande klanten loyaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ontdek ons E-Book

'The car dealership of the future'

In ons automotive e-book vind je de nieuwste trends en innovaties die je kunnen helpen om van jouw klanten, merkambassadeurs te maken. Het verleiden van en de interactie met je klant wordt een essentieel element voor jouw merk. De combinatie van phygital en digital kan daarbij helpen. De toekomst is phygital, en naadloze tech-integratie wordt steeds belangrijker.

In dit e-book vind je:

  • Inspiratie voor jouw showroom
  • Voorbeelden van geavanceerde digitale technologieën
  • Hoe je online configuratie kunt integreren in het daadwerkelijke bezoek aan de showroom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Ultieme Ervaring

Digital Solutions

Het gedrag van consumenten verandert, waardoor digitale oplossingen essentieel zijn voor dealers om klanten te communiceren, te informeren en te overtuigen. Het zal je helpen een emotionele band met jouw klant op te bouwen en de ultieme merkbeleving te realiseren.

Met een digital signage oplossing en phygital experience maak je van een klant niet alleen een merkambassadeur, maar creëer je ook een naadloze reis door online en offline kanalen te combineren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

State-of-the-art

Automotive oplossingen

  • Touch Solution

    In de interactieve autostudio – de car configurator – stelt de klant zijn eigen ideale voertuig samen. Het is een cross-media samenspel tussen verschillende displays, fysieke materialen en slimme RFID place & learn technologie in miniatuur modellen van auto’s.

    De klant bladert bijvoorbeeld door allerlei interieurcombinaties, terwijl hij de echte materialen bij de hand heeft. Zo ziet en voelt de klant hoe zijn toekomstige auto eruit ziet en een persoonlijk tintje krijgt. Door het miniatuurautomodel over het touch-table display te ‘rijden’, neemt de klant op een speelse manier alle informatie in zich op.

    De digitale wereld raakt het fysieke en maakt het kopen van een auto tot een (inter)actieve ervaring.

  • Lift & Learn

    Het kopen van een nieuwe auto is geen alledaagse beslissing. Omdat het kopen van een auto een bijzonder proces is, zorgt een Lift & Learn-oplossing voor een interactieve en plezierige manier waarop uw klanten alles kunnen ontdekken wat ze moeten weten, van extra opties tot onderhoud en van financiële diensten tot verzekeringen.

  • Digital Signage

    Als het gaat om de fysieke automodellen en het assortiment, worden niet alle opties in de showroom gepresenteerd. Logisch, want in de meeste gevallen past het simpelweg niet in de showroom. Met digital signage kan de klant onder het genot van een kopje koffie alle occasions bekijken.

    Wanneer de klant kiest welke auto hij wil bekijken, verschijnen alle hoge-resolutiefoto’s van de auto, exterieur en interieur op het gigantische display aan de muur achter de touch display.

  • Videowall

    In de ruimte waar klanten wat langer moeten wachten tot hun auto klaar is, verzachten wij de wachttijd. Communicatie op het juiste moment, op de juiste plaats via verschillende displays. Met een subtiele mix van content; denk aan nieuws- en weerberichten of berichten van de dealer zelf zoals ‘denk aan de bandenwissel’.

     

Van A tot V en verder

Wat we graag voor je doen

 

 

 

Wat te verwachten

Full service aanpak 

Als specialisten in fysieke merkervaringen zijn wij betrokken bij het brainstormen, de strategie en ook de selectie van de beste hardware en software. We werken samen met betrouwbare A-merk leveranciers om duurzaamheidsdoelstellingen te halen en maximale uptime.

In de afgelopen tien jaar hebben we de kunst van digital signage communicatie verfijnd door te investeren in ons eigen in-house Creative Agency. Dit team bestaat uit digitale ontwerpers, 3D & motion designers, UX/UI specialisten en content managers bij de hand. Zij weten wat ze moeten doen om de boodschap over te brengen, een doel te bereiken of een ervaring te realiseren.

Als verlengstuk van uw marketingteam creëren wij digitale content die past binnen uw richtlijnen, impact heeft en aansluit bij de technologie.

/
8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspiratie

Ontdek de toekomst van de automotive industrie

Voeg beleving toe aan jouw autoshowroom

In deze blog ontdekt je nieuwe inzichten in de rol van de autoshowroom. Het autodealerbedrijf van de toekomst bevat een complete merk- en productbeleving waarin informatie, inspiratie en activatie zijn geïntegreerd.

 

De automotive verandert

Ontdek alles wat je moet weten om jouw showroom klaar te maken voor de toekomst.

 

Game-changers die je voorgingen

“We zijn erg blij met wat en hoe First Impression alles heeft gerealiseerd en kijken uit naar onze langere reis met hen.”

KIA Berlin

“Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met First Impression. Nu bezitten we echt de auto koop ervaring van de toekomst!”

Directeur Volvo van Roosmalen
Neem contact op

Wat kunnen we voor je doen?